ته چین باقالی پلو به شیوه سها

سلام سال نو مبارک

می دونم خیلی دیر اومدم ولی خب نه شما خیلی اشتیاق به خرج ندادین

و نه من

کامپیوتر خرابم هم مزید بر علت و....

اما اینبار فقط برای دل خودم می نویسم


یه ته چین خوشمزه


  مواد لازم برای 3 نفر

برنج سه پیمانه

مرغ یه سینه مرغ

شوید نصف پیمانه

باقالی یک پیمانه

پیاز 1 عدد برای پخت مرغ

تخم مرغ 1 عدد

ماست 2 قاشق غذا خوری

نمک ، روغن و زعفران به میزان لازم




اول مرغ را با یک پیاز و کمی نمک می گذاریم بپزه

از این مرحله فراموش کردم عکس بگیرم


بعد باقالی رو میذاریم بپزه


کمی که باقالی نیم پز شده برنج ، شوید و کمی نمک و روغن را اضافه می کنیم


من اینبار برنج رو آبکش نکردم پس روغن و نمک را به اندازه ای که برای پخت برنج به روش دمی درست می کردم ریختم

چرا آبکش نکردم؟

خب اولا دوست ندارم نصف سبزی موقع آبکش بره دوست دارم برنج سبز باشه

دوما اصلا حوصله آبکش هم نداشتم


در ظرفی ماست ، تخم مرغ و زعفران را با هم مخلوط می کنیم

مرغ را ریش ریش می کنیم و مقداری از مرغ و به اندازه ای که لازمه از مواد برنج داخل ماست و زعفران می ریزیم


ته قابلمه کمی روغن می ریزم

و از مواد ته چین داخل قابلمه می ریزم

مابقی مواد را روش می ریزم و می گذارم تا دم بکشه

و بعد داخل یک دیس گرد برمی گردونم.

این نمایی از کنار

اینم از بالا که کاملا طلایی شده بسیار لذیذ و خوشمزه



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد