سوپ جو

وقتی هوا سرده چقدر یه سوپ یا آش داغ میچسبه


 

 مواد لازم

جو خیس کرده 1 پیمانه

نخود فرنگی ، هویج نگینی، ساقه کرفس خورد شده 1 پیمانه

مرغ یک چهارم سینه

سیب زمینی( نگینی ) 1 عدد 

پیاز (نگینی)1 عدد

نمک و فلفل به میزان لازم

رب 1 قاشق غذا خوری

زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری



جو، نخود فرنگی، کرفس، مرغ و پیاز را در قابلمه ریخته و می گذاریم بپزه

وقتی مرغ پخت از قابلمه خارج می کنیم و ریش ریش می کنیم و دوباره در قابلمه می ریزیم

حالا نوبت سیب زمینی، رب ، زعفران ، نمک و فلفله  اینها رو هم اضافه می کنیم و میذاریم تا خوب جا بیفته


بفرمائید نوش جان



نظرات 1 + ارسال نظر
نغمه یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:34 ق.ظ

من عاشق سوپ جوام. یه پیشنهاد از خواهرم دارم گفتم بگم شاید به درد بقیه بخوره مخصوصا خانومای کارمند که دیر میرسن خونه و تو این هوای سرد هوس درست کردن سوپ جو میکنن! واسه پخت سریع جو بدون خیس کردن میتونی بریزی تو زودپز البته با کمی روغن!!! اینجوری اصلا سر نمیره و سوپ 45 دقیقه ای حاضره:) روغنش فراموش نشه ها وگرنه زودپز و سر رفتن جو به طرز وحشتناک :) البته من همیشه از جو پرک استفاده میکنم

چه جالب من هیچ وقت تو زودپز نمیریزم چون خاطره ی خوبی ندارم
حالا شاید بر ترسم غلبه کردم و امتحان کردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد